Skip to content

Martie 5, 2009

Mansarda
Superba si minunata mea mansarda mi-am cumparat-o in 2005 dupa cum stiti majoritatea dintre voi. A fost un deal bun, la conditiile existente. Au trecut 4 ani de atunci si iata-ma cu actele de vanzare-cumparare nefinalizate din cauza unei notarite profesioniste.
Cum vine asta?

Legea
Pe scurt, mansarda mea nu avea voie sa fie vanduta inainte de a implini termenul de 10 ani de cand proprietarul a dobandit-o. Eu am cumparat-o mai devreme cu 3 ani in baza unor contracte de comodat si mandat, care-mi garantau dreptul asupra ei ca si un adevarat proprietar. Dupa cei 3 ani, nu aveam decat sa fac o formalitate legala, finalizarea actului de vanzare cumparare, in baza ante-contractului.

Actele
Multa vreme nu m-am mai uitat prin acte, ca deh, toate mergeau bine, n-aveam de ce. Pana cand intr-o urata zi, cei de la Electrica mi-au trimis notificare de debransare. It was only then that I went in si am luat io frumusel actul de la casa (imi trebuia pentru reinoirea contractului care dubios si ala era facut pe perioada determinata … dubios again) si cand am aruncat un ochi, vad ca treaba nu era chiar asa buna. Contractul meu de comodat a expirat? Cum dracu? Nu sustin ca as fi putut fi o foarte buna avocata sau procuroare, dar buna stiu sigur ca as fi fost daca as fi reusit sa trec peste mizeria si jegul uman, mancatoria si coruptia de la noi. Contractul de comodat nu are cum sa aiba termen de expiratie in cazul meu! Eu am cumparat o locuinta! Well, ce sa o mai lungesc, reiese ca termenul de 3 ani se implinise si eu trebuia sa ma duc sa fac finalizarea vanzarii cumpararii intr-o luna (asa scria domle’ in contract) de la data implinirii termenului. (haha) Ce se intampla dupa o luna? Combustie spontana a contractului?

Notarii
Dupa ce am fost pe la vreo 3 notari, care mai de care, fie ca nu lucreaza cu legea respectiva (de parca e legea lui maica-mea si din cauza ca e cam “indoielnica” nu vrea sa lucreze cu ea) fie pur si simplu au refuzat politicos si m-au indreptat spre notarita care initial a provocat macelul juridic. Am adunat sfaturi si explicatii de la fiecare. De asemenea am tras concluzii de la fiecare.
1. Trebuie sa gasesc proprietara
2. imi trebuie doua adrese de revendicare si de litigiu de la Primarie.
La amandoua aveam un timeline usturator …

Macelareasa
Fac research si aflu si de aia. Si-a schimbat cabinetul. Locatia cabinetului. Ma duc acolo si dupa ce trimite o mititica aghiotanta sa se uite pe hartiile facute de ea acu ceva ani, mititca careia de altfel ii intorc toate intrebarile pe care mi le punea si mai mult o fac eu sa inteleaga ce era in contractul ala, doamna catadicseste sa ma primeasca si imi spune cu regret ca acum nu mai are ce face, si ca imi ramane doar sa ma duc in instanta sau sa vin din nou cu fosta proprietara. „Da de ce nu am venit la o luna cum scria acolo sa vin?” Pai eram insarcinata si nasteam. Nah! There you go!
N-ar fi fost o problema daca nu ea ar fi facut actele acum ceva timp in urma. E ca si cum nu si-ar fi recunoascut munca. Pentru mine refuzul ei a fost admiterea faptului ca atunci a facut totul pe genunghi si acum nici macar ea nu vrea sa se mai uite la ce a facut atunci.

Fosta proprietara
Fosta proprietara ar fi fost cineva cu care sa fi pastrat legatura in vederea finalizarii actelor respective? Nu. Dar stii vorba aia, te faci frate cu dracul pana treci puntea. Cu siguranta imi amintesc dorinta mea de a putea face acest lucru fara ea. Procura nu, eu mie nu am cum sa-mi vand(cum de altfel scria intr-unul din contracte) asadar cauta omu in tot orasul. Incercarile au esuat, si pluteam in deriva, fara chef de nimic. Ies cu iubitul meu la cumparaturi la Carefour, unde facem mereu cumparaturi. Cand sa iesim cu caruciorul plin, refuz sa iau vreuna din sarsanalele pline ochi si il indemn spre lift. (da, inca vorbesc despre subiectul casa) Dupa ce ne contrazicem ceva vreme, ajungem la lift unde intreb pe doamna cu carutul in fata mea de sanatate. Cand se intoarce, ce sa vezi, mare minune, fosta propritareasa, cu un alt plod in carut. Mai avea doi acasa din cate tin eu minte, se jucau in nisip cand m-am dus eu prin vizita pe la ei … O tin de vorba si ii propun dintr-una in alta sa ne intalnim si sa mergem la notar sa terminam ce am inceput. Femeia accepta, imi da un numar de telefon a lui barbacsu’ , pe al ei nu-l stia. Bun si-asa. Cu speranta-s sulfet si convingerea in ochi plec acasa.

Asteptarea
Dupa indelungi telefoane l-am luat pe B de brat si am plecat in cercetare sa vad unde sta individa, care imi confirmase ca sta prin zona. Gasesc locatia, subsolul unde traiau. Il gasesc pe sotul nebun, care imi atrage atentia ca nu ne-am despartit frumos si ca de aia e bine sa te porti frumos cu oamenii ca nu stii cand o sa mai ai nevoie de ei. Da, asa e. Nu am putut insa sa-i confirm. Ma tinea o scama. I-am spus ca a doua zi aveam programare la notar si ca as vrea sa trec sa o iau pe doamna pe la 9 si jumatate.

Prima intalnire
Cu frica’n san, nerabdarea in vene si oboseala unei nopti nedormite in ochi am ajuns la notar. Asta da, asta nu m, asta nu, asta nu … si data trecuta ti-am facut calculul? Ah vezi ca mai terebuie sa imi aduci certificatul fiscal si doamna certificatul de casatorie in original, da? Asa si acum calculul …
Peste 50 de m2, din ce an e? Inainte de 77, si e ultimul etaj , deci se incadreaza la 69, cu o reducere de 15, mai putin de 58 nu se duce, plus tariful meu, plus intabularea, plus TVA, ne uitam la o suma de 85 de milioane. Va aduc acum sau cand va ingalbeniti de tot extraveralul ? N-am cum sa va incadrez la mai putin, nu am cum, sunteti si in centru, uitati Calea Mosilor, si aveti si peste 50 de m2. Nu am cum. Legea asta din 2005 cu impozitele pentru cladiri dupa aia cu evaziunea fiscala prevede niste taxe foarte mari. Dar cred ca sunteti bine pana la urma. Va astept luni la ora 12.

Vise
Candva pe la 85 de milioane mi-a pierit cheful sa mai respir. Ceva ma tinea atat de tare blocat, incat am zis ca mai bine nu fortez aerul sa intre, deloc. Ma gandeam de unde pot face rost de kerosen sa-i dau foc cabinetului macelaresei. Ma gandeam cui i-a mai facut din astea. Nu cred ca sunt singura proasta fraierita. Ma gandeam cum poate sa doarma linistita seara. Ma gandesc ca sunt mandra ca nu lucrez intr-un sistem in care sa zic coleg unui om care pe langa ca nu-si face treaba bine, mai baga si alti oameni in cacat iar pe altii ii poate lasa pe drumuri, la fel de usor dupa cum pune o stampila. Ma gandeam cum fac eu rost de 85 de milioane. Ma gandeam ca nu mai am bani sa le scot pe fete in oras. Ma gandeam ca nu-mi mai iau nici aia nici aia si nici aialalta, 3 luni de acum incolo. Ma gandeam.

Explicatia
Contractul de vanzare cumparare este un contract cu retinere pe impozit. Asadar , retinerea este si trebuie depusa la fisc. Pe scurt daca nu platesc banutii astia la doamna notar, o sa vina fiscul la ea si o sa o traga de ureche si ea o sa trebuiasca sa explice ca fata asta proasta, a mai platit o data taxele astea in 2005 cand s-a intamplat de fapt si de drept vanzarea. Fiscul zice, pai nu avea voie sa se vanda inainte de implinirea termenului, deci vanzarea nu s-a facut. Si gata. Si cine-i notarita aia sa se lupte ea pentru mine asa ca donhuan de quihote cu morile de vant numai ca e cu fiscul? Iata cum mai plateste inca odata fata, ce a platit si in 2005.

Din episodul urmator:
Fa 80 de milioane in 2 zile

No comments yet

Lasă un răspuns

