Skip to content

Sunt norocoasa si in viata!

August 17, 2009

Era Sf Marie.Urma sa plec acasa pentru o saptamana, Abia asteptam asta de peste o luna de zile. Faptul ca stau in Bucuresti, Romania, imi da impresia ca stau mai aproape de ai mei care stau in Bacau, Romania. Doar 300 km distanta. Tocmai din cauza ca sunt atat de putini ii fac atat de rar.

Nu aveam de unde sa stiu ca sambata va fi ziua cand Maria, (chiar Sfanta)va merge cu mine parte din drum. Partea aia din drum in care eu, vrand sa depasesc o masina am intrat pe contrasesn, si dupa aia in camp la o viteza de 100 km.
Cand prea multi daca sunt la un loc.

Daca nu eram eu asa grabita si nervoasa, daca tatal si baiatul din masina mea din fata se gandeau sa nu transforme un drum European intr-un drum educativ, daca fiul proaspat absolvent al permisului stia sa foloseasca oglinda retrovizoare sa se dea la o parte cand vine cineva din spate cu flashuri, daca ala de pe contrasens facea “supremul” gest de a-mi face loc, daca nu era drumul (European)atat de aglomerat si burdusit cu masini care mergeau foarte incet, carute cu fan si altele trase chiar si de vaci, daca …
Cand mi-am dat seama ca depasirea nu o sa-mi iasa era un pic cam tarziu. Am incercat sa reduc viteza, si sa intru un pic in dreapta sa evit contactul frontal, ca atunci muream sigur. Si nu doar eu. In felul asta, l-am atins pe cel pe care vroiam sa-l depasesc, sa-I spunem dacie, deasupra aripei spate stanga, cu aripa mea dreapta fata. Din atingere a iesit nimic altceva decat dezechilibru si incontrol asupra masinii. Am tras stanga si tot stanga m-am dus intaipe contrasens si dupa aia in camp. De cum eram in camp constientizam maI tot, si auzeam masina cum haraie si cum hurducane de la toate denivelarile, si ma gandeam cand o sa ma rastorn, daca gasesc vreun damb . Nu m-am rasturnat ca n-am gasit un damb asa mare. Santul de langa sosea l-am sarit fara mari problem. Nu, nu am mai apasat frana, ma duceam hurducanit la vale. Am scos-o din viteza inainte sa-mi dau seama intr-a cata era pana atunci. Am luat piciorul care tremura de pe pedala inainte sa vad de pe care pedale le-am luat. Am tinut si ambreajul? Am franat? Stiam sigur ca nu am lovit pe nimeni. Atunci mi-am dat seama de ce am iesit in décor. I-am atins pe dacie. Cateva masini oprisera pe drum, dupa care repede si-au reluat cursul. M-au vazut iesind din masina. Eram intreaga.

Am ramas cu cei din dacie sa mergem la politie. Politia din Sascut. Mai aveam 50 de km pana acasa. Dupa ce am sunat si la 112 pentru ca sediul de Politie era inchis si inca vreo 50 de minute de asteptare pe marginea drumului, un tip prezentabil ,aparent civil, se apropie de noi si ne intreaba scurt cu ce ne poate ajuta. Era domn sef de sectie. S-a recunoscut vinovatul? Da, eu. S-a dat copie dupa RCA si se face o constatare amiabila. Atat. Nu puncte, nu permis, nu amenda. Dar eu nu sunt saptamana asta in Bucuresti. Ah, stati linistita, nici noi, raspunde dacie. Si noi suntem din Bucuresti. Haideti sa facem schimb de telefoane si ne auzim in Bucuresti la agentul constatator. Simplu si curat. Ieftin. Pt mine. Si ceilalati.

Platforma a venit de abia la 4, cam dupa 3 ore si ceva de asteptare. Ceasurile de pe bord imi arata uleiul, servodirectia si binainteles airbagurile cu rosu. Airbagurile sarisera, amandoua, chiar daca nu aveam pasager, sic el din dreapta mi-a spart si parbrizul cand a sarit.

Pana atunci am avut timp sa le spun si alor mei ca am avut accident. Dupa ce le-am spus de accident au trebuit sa stea cuminti si sa ma mai astepte inca 4 ore pana sa ajung acasa si sa ma vada.

Am fost norocoasa si am scapat mai mult decat ieftinIMG_6001[1]. Problemele inca se desfasoara. Masina este destul de grav avariata si procesul meu de constiinta devine din ce in ce mai acid cu reactiile mele de atunci. Cu atat mai greu imi e ca nici o pedeapsa oficiala nu s-a revarsat asupra mea, pentru ca acum sunt singura care trebuie sa-si administreze doza de realitate. Am stricat numai masina, dar puteam sa mor si eu si mai rau de atat puteam sa omor pe cineva si poate sa traiesc cu asta pentru tot restul vietii mele.

De fiecare data cand imi amintesc de accident vizualizez masina de pe contrasens trecand aproape de mine, mai vad si eu cum pierd controlul volanului, si mai vad cum zbor si in camp. Analizez reactiile, incerc sa-mi amintesc dacaeram cu piciorul si pe frana, si pe ambreaj.Incerc sa-mi dau seama de e am reactionat asa si nu altfel. Imi dau seama ca puteam sa reactionez in diferite moduri, dar situatia de atunci e unica.
Imi va lua ceva timp pana cand o sa fiu impacata cu mine si cu ce am facut si cum am reactionat. Pana atunci imi creez un set de reguli de urmat la volan, impuse de mine pe baza greselilor pe care le-am facut.
1. Nu ma mai urc niciodata la volan, suparata, nervoasa. Energia negativa se construieste de 10 ori mai repede in jurul tu cand o alimentezi cu observatii, injuraturi, si impulsivitate.
2. Rabdarea e de aur. Sa am rabdare chiar si cu prostii daca nu-I pot ocoli, si sa am rabdare cu tot si tot timpul. Nu ma urmareste nimeni, nu ma fugareste nimeni.
3. Viteza maxima care imi e permisa va fi cea de 130. Si asa e mult. A doua liniuta rosie de pe ceasul meu de bord. Asa am ales-o.
4. Si daca o sa-mi fie greu sa fac vreouna din chestiile astea, o sa ma gandesc ca sunt cu mama in masina si atunci o sa-mi fei foarte usor sa ma calmez si sa-mi gasesc echilibrul.

O prietena de-a mea imi spunea ca vrea sa-si schimbe masina si sa achizitioneze ceva mai puternic. Ce-ar fi ceva mai safe? Ce-ar fi sa NU ai o masina puternica, care te poate duce ca vantul si ca gandul cand tu nu mai gandesti cum trebuie?

One Comment leave one →
  1. Adi permalink
    August 17, 2009 1:43 pm

    Ma bucur ca vezi lucrurile asa si ma bucur ca lucrurile nu au fost mai grave. Cat timp este material se poate rezolva, dar cu sanatatea nu te joci..
    Ai o stea norocoasa si sper sa fie cu tine toata viata🙂.

Lasă un răspuns

