Skip to content

Inca doua mese

Septembrie 21, 2009

Pentru ca nu am mai postat de mult ceva haleala, nu inseamna ca nu am mai mancat. Recunosc, mai trag chiulul la gatit, dar deocamdata nu imi permit sa bag numai la restaurante de fitze cum am fost in weekendul asta …

Asa ca pozele nu sunt de la restaurant, ci de la mine acasica. Intr-una o sa vedem cum m-am mintit ca daca mananc cartofi la cuptor, cu rucola, nu mai sunt asa naucitor de grei pentru soldurile mele. Mi-a mers bine „minciuna”, mai ales ca am pus si niste parmezan peste ei. Ce era sa fac? La mine cand zic rucola, zic si parmezan!
Si in cealalta m-am mintit ca daca intr-o zi trag mai tare la sala, pot manca si paste, mai ales ca sunt cu creveti, dupa care sunt lesinata … Am mai adaugat si mazare, pentru ca era nevoie de ceva culoare si leguma care sa completeze gustul superb. Presarate cu parmezan, sunt absolut delicioase. Nu uitati sa nu prajiti creverii prea mult in tigaie ca nu iese bine. Si stiu asta din experienta, nu din carti🙂

Asa, sa va povestesc pe scurt despre iesirea mea la restaurantul de fitze? Restaurantul se numeste Mesogios, si e un restaurant grecesc. O casa, pe langa care mai mult ca sigur ca ati trecut de mii de ori in drum spre Piata Lahovari, dar care habar n-aveati ca e un super fitza de restaurant. De cum intri, in fata se dezvaluie o mica taraba, cu pestoi si pestiuleti si chestii fuziforme care pozeaza pentru clienti asezate frumos pe gheata. Clientii sunt rugati sa vina si sa-si aleaga de pe taraba ceea ce au de gand sa manance(exact ca lagreci). Un fel de before and after al pestelui. Am mers, si ne-am ales stridii, black king prawns(creveti, mari si negrii), si un calcan.

Pestele e unul din felurile de mancare care se gateste cel mai usor, dar trebuie sa ai putina grija. Cu el trebuie umblat cu atentie, daca-l brushezi, se rupe(dupa ce e gatit), daca-l tii un pic nesupravegheat se arde, daca-i pui multe condimente, pierzi esentialul. Pentru mine e genial faptul ca pot gati asa de repede, nu trebuie sa astept ani de zile pana cand mananc, iar gustul, fenomenal!
La stridii nu prea m-am bagat, pentru ca nu tin in mod deosebit la ele. Am mancat una, cu lamaie si gata. E intr-adevar un subiect destul de fin din cauza ca le mananci crude, dar gustul nu e deloc rau. Crevetii au fost gatiti cu un mega sos bun, o sa revin asupra lui, iar le piesse du rezistance a fost calcanul, pe care 4 oameni nu l-au putut da gata decat pe o parte. A fost gatit intr-o tava la cuptor, cu cateva rosii taiate, cu cativa cartofi aruncati la intamplare si zeama de lamaie. Simplu, elegant si mai ales sanatos.

Asadar va indemn, nu sa va duceti la restaurant, dar sa va luati un peste proaspat daca se poate si sa mancati sanatos, ca la restaurant de fitze.
Nu am de gand sa spun absolut nici un cuvant despre nota de plata, decat: sarumana pentru masa!!!

4 comentarii leave one →
  1. Dani permalink
    Septembrie 21, 2009 3:21 pm

    daca nu puneai bucata aia de broccoli acolo, era f bine. Ah, si mazare cu paste? hmm nu cred ca mi-ar placea. Dar fara astea 2 ingrediente e ff bun😀

  2. lugu2lugu permalink*
    Septembrie 21, 2009 3:36 pm

    of, of! ce ai cu verdele? e bun si sanatos!

  3. Octombrie 28, 2009 6:27 pm

    In tandem cu simplitatea mentionata mai sus, merci😉

    • lugu2lugu permalink*
      Octombrie 29, 2009 10:56 am

      multumesc Cezar!
      Nu multi inteleg legumele in mancare si sunt recalcitranti la tot ce e nou pentru ei. Broccoli e superb, il creste si bunica in gradina, o sa pun poze cu el.
      Din punct de vedere al „lookului” arata ca o conopida si din punct de vedere al gustului aduce a varza.
      Cred ca cel mai important e cum il gatesti, sa nu-l fierbi pana cand se face pasta si oricum nu mai are nici o substanta nutritiva. Brocolli se pune in apa fiarta si in momentul in care l-ai scufundat, se stinge focul si il lasi doar cateva minute pana cand devine verde puternic.
      Cred ca o sa dedic un post special legumelor si fierberii lor🙂

Lasă un răspuns

