Sări la conţinut

Amenda lipsa chitanta rovinieta, desi rovinieta exista!!!!!!!!!

octombrie 11, 2009
by

Sunt foarte nervoasa!!De ce? Pentru ca am ales sa traiesc in continuare in aceasta tara, si pentru ca nu am curajul sa plec de aici. Dupa un week-end extraordinar de frumos, cu vreme superba, intr-o locatie draga inimii mele (da, la mare :))  si fiind in masina cu mama si cu mamaie, m-a oprit politia. Mi-a cerut actele, si am descoperit ca nu aveam chitanta pentru plata rovinietei. Rovinieta o aveam la mine, este inca valabila pana in aprilie anul viitor iar pe ea scria numarul masinii. Aveam o chitanta, dar din pacate cea de anul trecut. Probabil cand mi-am platit eu ca un bun contribuabil ce sunt toate taxele obligatorii (RCA, rovinieta, impozit, etc…) si am facut schimbul intre documentele expirate si cele actuale, am incurcat cele doua chitante si am aruncat-o pe cea buna. Da stiu, mea culpa, stiu..neatentia se plateste. Continuam…mi-a spus dl politist ca amenda este intre 1000 si 1500 de RON plus luare de certificat de inmatriculare!!!!!!!!!!!!!!! Cu greu imi vine a crede acest lucru, dar voi verifica maine in legislatie. Oricum, dupa ce se indreapta spre masina cu  o atitudine de superioritate si de importanta maxima a persoanei sale, verifica el cateva minute daca sunt vreo infractoare si se intoarce colegul lui. Acesta imi spune ca imi da minimul amenzii (si se astepta sa ii multumesc ca este atat de dragut) si daca platesc in 48 de ore, am de plata doar 180 RON. Doar atat!!! 180 de RON pentru faptul ca nu aveam chitanta rovinietei, desi rovinieta prin simpla prezenta dovedea plata ei!!! Care este scopul rovinietei? Ce ii intereseaza pe ei de fapt? Sa platesti taxa de drum. Nu mai intram in discutia despre drumurile de la noi din tara. Din moment ce eu platisem acea taxa – plata dovedita prin prezenta rovinietei, de ce sa mai am obligatia sa car dupa mine si chitanta???

Mai sunt nervoasa pentru faptul ca nu am fost suficient de lucida si dupa ce am citit procesul verbal, nu am observat ca de fapt acolo a scris ca nu am documentul – rovinieta, nu chitanta de plata a rovinietei. Asa ca nici macar nu ma pot duce sa fac o contestatie, contestatie pe care ar trebui sa o fac la judecatoria de acolo – din Slobozia. Am semnat eu cu mana mea afirmatia ca nu am avut rovinieta in posesia mea.

Am vrut sa scriu aici ca poate invata altii din aceasta intamplare, ca la mine reactia a fost cu intarziere.

3 comentarii leave one →
  1. lugu2lugu permalink*
    octombrie 12, 2009 8:29 am

    ah dragutza, imi pare rau de tine. chiar imi pare rau ca orice intamplare cu institutiile de stat, sau orice contact pana la urma cu cineva din afara anturajului este pus sub semnul nervilor, stresului, nedreptatii. De la vanzatoarea din piata care iti spune raspicat ca ea nu taie kaiserul, si cand tu intrebi socat ce a spus, se rasteste la tine cu un “nu auzi? nu taiem kaiserul”, pana la domnul politist care e primul care incalca legea, si te face sa respecti numai legea ta. Asta e Romania pe care o stiu eu. Da, are si bune, numai ca sunt asa de ascunse, incat intr-o zi ca asta mi-e greu sa le gasesc …

    • switch permalink*
      octombrie 12, 2009 8:51 am

      Am studiat putin legislatia aplicabila si nu este nicio diferenta intre faptul de a nu avea deloc rovinieta sau a avea rovinieta si chitanta nu. Deci nu conteaza ca nu am citit eu ca lumea pe procesul verbal.
      Ceea ce vreau sa fac acum, cel putin sa vad care e procedura, sa fac o propunere de modificare legislatie. Singurul lucru care mi-l amintesc acum este ca pentru a face o astfel de propunere ca simplu cetatean, iti trebuie niste sute de mii de semnaturi sau poti apela la faimoasa institutie Avocatul Poporului.
      Dupa ce aflu mai multe, o sa postez si sper sa contez pe sprijinul vostru.

      • lugu2lugu permalink*
        octombrie 12, 2009 11:46 am

        de aia exista petitie online! :) te sprijinim nelimitat!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

