Skip to content

O portie de mamaia?

Iulie 19, 2010

Am fost la mare in weekend, da, noi si celelalte sute de zeci de milioane de oameni din tara si din afara si cu copii lor cu tot!
Haos! Atat.
Am stat in Constanta, si ne-am dus la plaja in Mamaia. Nu e statiunea mea favorita, de fapt nu e nici una, dar am ramas cu gandul printr-un Costinesti al tineretii mele, eu nu am fost deloc cu vama, dar Costinestiul, cu vilele amiral, cu forumul, cu casutele de lemn de pe lac care nu mai sunt, cu obeliscul, cu epava, cu plaja superba, nisipul fin in care te afundai, cu kebabul, cu gogosile cu iaurt de dimineata, cu ciorbele din sat de la terasele de doar 2 mese, asta e Costinestiul meu pe care-l port in suflet.

Dar am zis ca nu mor doua zile in Mamaia, mai ales ca nu am mai fost de ceva ani de zile, si atunci tot asa printr-un concurs de imprejurari ajungand cu o gasca mai mare de gagici pe acolo.
Intai am observat aglomeratia de pe strada, era si greu sa nu observi ca pe zi faci 20 de minute sa traversezi statiunea cu masina. Ne-am dus la plaja la ultima plaja si pentru ca era 9 dimineata am gasit oarecum loc de parcare mai aproape de plaja. De cand am plecat la pranz a inceput haosul, parcarea blocata. Pai cum sa nu fie blocata, ca domnul cu bemveul vrea sa treaca pe partea cealalata inaintea domnului cu kia, si cand domnul cu skoda a vazut asta s-a bagat si nu l-a lasat ca avea pur si simplu chef de putina cearta, plus ca nesimtitul ala cu barca nu avea ce sa caute tocmai atunci acolo, nu parchezi masina cu barca la pranz. 5 minute de stat in masina la 40 de grade e nasol, dar 10, dar 15?

N-are sens sa continui, parcarile din mamaia sunt neincapatoare. Masinile stau afara in soare in praf, in nisip, blocheaza trecerile de peste tot, blocheaza trotuarele, se blocheaza unele pe altele ridicandu-si suparat stergatoarele.

Am vrut sa mergem la Vadu. Pana in Corbu am ajuns, mai cu cantec mai cu gropi, mai cu santuri, dar am ajuns. De la Corbu la locatia la care vroiam noi sa ajungem era un drumeag betonat, in care avea loc doar o masina, asadar cele cateva bule in care puteai sa opresti erau pline ochi de masini care cedau politicos trecerea celor din celalalt sens. Nush cum se face, dar noi am tot cedat. Primul lucru care mi-a ridicat un semn de intrebare a fost aglomeratia care se presupune ca nu ar trebui sa o aiba o plaja mai putin populara. Meaning, nu e deloc nepopulara/ta la care masini am vazut. Lasa, sunt eu necunoscatoare. Nu-i nimic, mergem mai departe, prin niste santuri facute prin iarba de rotile altor masini, prin portiuni de nisip, prin portiuni de nisip cu apa, prin apa cu mal, pana cand am ajuns la ceea ce semana cu o mare parcare, numai ca era in camp. Semana a parcare pentru ca erau cel putin 40 de masini care mai de care asezate in asa fel incat sa semene a o asezare logica si nici sa nu intre in mal sau balta. Parcarea strajuita de 2 balti, care aduceau mai mult a niste lacuri secate, arata ca drumul pana aici a fost, si de aici o iei la picior prin apa care depasea genunchii, prin iarba plina de insecte.

Ne-am decis sa nu renuntam si sa cautam drumul acela la care se poate ajunge cu masina, nu asta, sigur nu e asta. Plecam pe o carare. Chiar asa era, intr-o campie o carare lasata de urmele unei masini sau carute. Mai degraba caruta. Dupa vreo alte aventuri offroad, ajungem la un capat de drum, inchis de apa si ala. In timp ce se verifica aderenta solului, in masina au intrat cel putin 20 de tantari si alte lighioane vietuitoare ale baltilor de acolo, insetate de sange si aer rece. Pentru urmatoarea jumatate de ora, ne-am simtit ca intr-un film Hitchcock cu tantari. Inafara de faptul ca te ciupeau fara nesimtire, iti intrau in ochi, fara frica, ceilalti de afara se izbeau in geamurile masinii, ca niste sinucigasi cu gandul ca lovitura lor o sa ii faca macar pe restul sa patrunda inauntru sa se infrupte din sangele nostru. Am fi plecat mai rapid de acolo daca n-ar fi fost celelalte 5 masini care s-au luat dupa noi ca prea am luat-o noi asa pe cararea aici de parca stiam exact unde mergem. Teapa, nu stiam.Turma asta … are nevoie de un pastor.

Dupa alt drum incercat in campia aia plina de tantari si balti, am plecat spre mamaia unde inutil sa spun ca loc de parcare ioc, nu ? Am sprijnit masina de un perete si am plecat cu gandul ca daca o mai gasim acolo intreaga bem in cinstea soferilor din Romanica. Plaja? Cum sa nu, intre domnii si doamnele sau cei cu copii astia si cei cu copii aialalti. Unde vrei, e loc pentru toata lumea ! O baie in mare sa te racoresti? da calda ca o balta. Balta?! Iar balta? Nu mai vreau sa aud de nici o balta! Somn … vreau sa dorm la plaja si atat. Pana la primul nisip aruncat in cap de catre unul din dragalasii de copii care ne inconjurau, sau pana la prima minge in cap sau pana la primul tipat al vreunei mame care explica calm si frumos: nu acolo, nu asa , nu fugi, nu sta, nu face … Nu, nu nu somn …

Am vrut shaorma si pentru asta nici nu stiam ce porbe de foc ne asteptau. Pentru ca sa meritam shaorma a trebuit sa facem miscare, asa ca am lasat masina la ultima plaia, adica in capatul mamaiei. Shaorma am gasit-o undeva la fantani, adica in centru. Cine stie mamaia … multumim pentru apreciere. Cine nu stie mamaia … am mers a dracu de mult, cam 5 km, plus ca a trebuit sa ne mai si intoarcem la masina. Dar fauna si flora pe care am putut-o observa de-a lungul plimbarii noastre a fost priceless. Nimeni nu iti poate explica mai bine ce inseamna ca fii roman decat o excursie in mamaia, old mommy.

Masini de la dacia 1310 la Lamborghini, plin de por che uri, acum au scos si modelul de vara, in variant bej, fete, tunate pregatite pentru a li se da borna peste cap, fara sa stim daca s-a umblat la kilometraj, dar avem cu totii o banuiala. Mamici atente la copii altora, tatici cu berea-n nas de dimineata, mana pe butoiul burtii si ochii in decolteuri sau cururi dupa cum se indemnau a se uita unul pe celalalt, baieti cu ochelari si tepi si tricouri albe cu guma in gura, prilej de lauda la toti, domni bine crescuti in pantec cu lanturi fine de cel putin 3 kiograme de aur pentru a arata ca lingourile sunt de fapt in tara si deci avem cu ce sa combatem criza.
Magazine, haine de promenada, apa la 1.5 litri la 6 lei , merdenea la 3 lei, papuci sau cizme sau ghete care acopera glezna la femei in caz ca era mai subtire deci dizgratioasa, si care trebuie mascata pentru a da impresia de picior de elefant acesta fiind recunoscut pentru gratie. Bah, mah, hau, bau urmate de numirea organelor genitale constituie apelativele cele mai folosite la adresarea in public, musai.

O splendoare a fost si navodariul, care ne-a perceput o taxa de TRANZIT de 7 lei, ca sa ajungem pe plaja printr-un camping de langa hanul piratilor. Sezlongurile erau 10 lei cel mai ieftin! Dar nu mai erau. Mancarea de la autoservire ne-a costat 50 lei. Si ne-am luat un felul 1, un felul 2, o garnitura, salata si apa.
Apa, plina de jeg, cu un strat protector de crema deasupra, si niste bucati albe de nush ce prin ea, pe langa nelipsitele alge si alocuri meduze.

Drumul spre casa la 11 noaptea? 2 ore pana la autostrada. Restul e istorie.

Concluzie? Mi-a placut la mare pentru ca am fost cu cine trebuia si nu am resimtit nici una din cele de sus, ba chiar am gasit motive de zambete in majoritatea cazurilor, exceptie fac basicile de la picioare.

2 comentarii leave one →
  1. Iulie 20, 2010 7:49 am

    eu vreau (sau voiam? :)) sa merg week-end-ul asta la mare

    • lugu2lugu permalink*
      Iulie 20, 2010 12:24 pm

      better not … in nici un caz mamaia …

Lasă un răspuns

